فضای اداری را از یک دیدگاه می توان بعنوان مهمترین بخش یک هتل با هر کاربری به شمار آورد.
سیاستها و اصول اداره یک هتل می تواند بیشترین تأثیر را در جذب مسافرین و بازدهی مالی یک هتل داشته باشد. همین مسئله نیز باعث می شود که مدیریت هتل حساسیت بیشتری نسبت به کارمندان بخش اداری داشته باشد زیرا این قسمت علاوه بر یک سری مسئولیتهای منحصر به فردی که دارد مثل پذیرش امور مالی و حسابداری، کار نظارت بر بخشهای دیگر را نیز برعهده دارد. بنابر این سازماندهی بخش اداری باید بصورتی باشد که علاوه بر اینکه بخشهای مختلف اداری با هم همکاری داشته باشند، بتوانند با سایر قسمتها دیگر مثل امور آشپزخانه، امور نظافت و خانه داری ارتباط نزدیک داشته باشند.
تقسیم بندی اداری
بخش اداری یک هتل شامل یک سری مسئولیتها و زیرمسئولیتهائی
می باشد که در رأس آنها مدیریت هتل است که کار نظارت بر کلیه امور اداری و به تبع آن کلیه امور یک هتل را عهده دار میباشد. مدیر هتل بر بخشهای دیگر اداری نظارت می کند، که ا ین بخشها عبارتند از:
1-امور اداری و کارگزینی
2-تأسیسات 3-مدیران داخلی
4-حراست 5-خدمات
6-امور مالی 7-تولید
8-تدارکات 9-غذا و پذیرائی
لازم به ذکر است که هر کدام از این مسئولیتها نیز خود به زیر مسئولیتهای دیگری نیز تقسیم
می شود.