هدف کتاب حاضر این است که به متقاضیان پروژه،نهادهای تأمین مالی و طرفهای ذی نفع ثالث کمک کند تا کیفیت طراحی شهری را در توسعه و باز سازی ناحیه های شهری ارزیابی کنند و به این کیفیت دست یابند.
از جنگ جهانی دوم به بعد شاهد گسترش و احیاء شهری بوده ایم، به غیر از چند مورد همه از نوع درجه 3 بوده و فاقد هرگونه حس مکانی می باشند، که نتیجه ای این نوع طراحی ، گسترش سلطه ترافیک و ازدحام در شهرها می باشد.
رفع موانع
بازیگران این توسعه دولت مرکزی، محلی ، سیاستمداران و افراد حرفه ای دست اندکاران ساخت و سرمایه گذاران ساختمان تشکیل می دهند که باید بر سلسله ای از موانع و قیدو بندها غلبه کنند از جمله:1) تفکیک رشته های حرفه ای مهندسی ترافیک،ارزیاب مجاز، معماری،منظره سازی،طراحی و برنامه ریزی به جای اتخاذ چند رشته ای.2) به رسمیت نشناختن نقش مشروع بخش عمومی در پیشبرد طراحی، ایجاد سایت و سرمایه گذاری3) مشخصات عمدتأ محافظه کارانه، کوتاه مدت و عرضه گرایانه صنعت ساخت و ساز، بخصوص با مسکن سازان انبوه.
4) عدم ابداع در روشهای توسعه پایدار، کارای ساخت و طراحی مناسب برای قرن بیست و یکم.